SKAITYMO NAUDA
Parengta pagal Irmos Reinikienės seminaro “Psichologiniai skaitymo aspektai” medžiagą.
Parengė spec. pedagogės Raimonda Stanienė ir Daiva Kaktavičiūtė.
Bibliotekos tikslas - formuoti pozityvų požiūrį į skaitymą ir ugdyti vaikų skaitymo įprotį!
Skaitymas:
- padeda atsipalaiduoti,
- gerėja rašymo įgūdžiai,
- skaitant turtingėja kalba, plečiasi žodynas,
- padeda įveikti krizes,
- suvokiamos ir perimamos vertybės,
- Alzheimerio ligos prevencija,
- lengviau įsidarbinama,
- gerėja mąstymas, dėmesio koncentracija.
Ar žinojote kad... Vidutiniškai per metus perskaitoma… 1,3 knygos!!!
Ar žinote, kad:
- vaikai skaito per dieną vidutiniškai 31 min., o kompiuteriams, planšetėms, tele-vizoriams skiria ik 4 val.,
- 35 % vaikų visai neskaito,
- suaugusieji skaito per dieną vidutiniškai 17 min., o televizoriui skiria daugiau nei 4 val.,
- 52 % suaugusiųjų visai neskiria laiko skai-tymui.
Žmonės, kurie perskaito bent 1 knygą per mėnesį, turi žymiai didesnę tikimybę tapti turtingais ir daug pasiekti gyvenime!
Kokia gi skaitymo nauda?
Skaitykime vaikams 20 minučių per dieną. Kiekvieną dieną!
Skaitantis vaikas:
- per metus skaitydamas išmoksta nuo 4000 iki 12 000 naujų žodžių,
- lengviau sekasi mokykloje, didesnė tikimybė baigti mokyklą,
- didesnė motyvacija mokytis,
- suvokiami neteisingo elgesio būdai ir atrandama kuo juos pakeisti,
- lavinamas emocinis intelektas: išmoksta pažinti pasaulį, savo ir kitų jausmus,
- padeda patirti nuotykius, įvairiausias emocijas,
- geresni mokymosi rezultatai ir skaitymo įgūdžiai,
- mokomasi spręsti problemas,
- lavinama vaizduotė, kūrybingumas.
Ką daryti? Kaip sudominti
- paskaičius knygą iki intriguo-jančios vietos galima sakyti, jog pratęsime kitą dieną,
- pateikti įdomių faktų apie autorių, knygos parašymo aplinkybes,
- įrengti jaukų skaitymo kampelį,
- knygas skaityti garsiai, rodyti gestus, bandyti mėgdžioti veikėjus, įgarsinti gyvūnus...,
- klausytis knygoje aprašytos muzikos,
- pasigaminti patiekalą iš kurios nors knygos,
- skirti užduotis, kurioms atlikti reikėtų informaci-nių technologijų žinių, pavyzdžiui, naudojant „PowerPoint“ parengti skaidres apie knygą,
- rinkti geriausią, juokingiausią, nuobodžiausią, populiariausią ir kt. knygas,
- rinkti moderniausią, kūrybiškiausią, niūriausią...
knygos viršelį,
- organizuoti pasakų dienas,
- vaikai labiausiai susidomės knyga, kurios negali pasiekti, turėti ar kuri yra „nerekomenduotina“.
Tėvų skaitymo įpročiai formuoja ir vaikų įpročius – jei neskaito tėvai, neskaito ir vaikai!