SKAITYMO NAUDA
Parengta pagal Irmos Reinikienės seminaro “Psichologiniai skaitymo aspektai” medžiagą.
Parengė spec. pedagogės Raimonda Stanienė ir Daiva Kaktavičiūtė.
Bibliotekos tikslas - formuoti pozityvų požiūrį į skaitymą ir ugdyti vaikų skaitymo įprotį!
Skaitymas:
-
skaitant turtingėja kalba, plečiasi žodynas,
-
suvokiamos ir perimamos vertybės,
-
Alzheimerio ligos prevencija,
-
gerėja mąstymas, dėmesio koncentracija.
Ar žinojote kad... Vidutiniškai per metus perskaitoma… 1,3 knygos!!!
Ar žinote, kad:
-
vaikai skaito per dieną vidutiniškai 31 min., o kompiuteriams, planšetėms, tele-vizoriams skiria ik 4 val.,
-
35 % vaikų visai neskaito,
-
suaugusieji skaito per dieną vidutiniškai 17 min., o televizoriui skiria daugiau nei 4 val.,
-
52 % suaugusiųjų visai neskiria laiko skai-tymui.
Žmonės, kurie perskaito bent 1 knygą per mėnesį, turi žymiai didesnę tikimybę tapti turtingais ir daug pasiekti gyvenime!
Kokia gi skaitymo nauda?
Skaitykime vaikams 20 minučių per dieną. Kiekvieną dieną!
Skaitantis vaikas:
-
per metus skaitydamas išmoksta nuo 4000 iki 12 000 naujų žodžių,
-
lengviau sekasi mokykloje, didesnė tikimybė baigti mokyklą,
-
didesnė motyvacija mokytis,
-
suvokiami neteisingo elgesio būdai ir atrandama kuo juos pakeisti,
-
lavinamas emocinis intelektas: išmoksta pažinti pasaulį, savo ir kitų jausmus,
-
padeda patirti nuotykius, įvairiausias emocijas,
-
geresni mokymosi rezultatai ir skaitymo įgūdžiai,
-
mokomasi spręsti problemas,
-
lavinama vaizduotė, kūrybingumas.
Ką daryti? Kaip sudominti
-
paskaičius knygą iki intriguo-jančios vietos galima sakyti, jog pratęsime kitą dieną,
-
pateikti įdomių faktų apie autorių, knygos parašymo aplinkybes,
-
įrengti jaukų skaitymo kampelį,
-
knygas skaityti garsiai, rodyti gestus, bandyti mėgdžioti veikėjus, įgarsinti gyvūnus...,
-
klausytis knygoje aprašytos muzikos,
-
pasigaminti patiekalą iš kurios nors knygos,
-
skirti užduotis, kurioms atlikti reikėtų informaci-nių technologijų žinių, pavyzdžiui, naudojant „PowerPoint“ parengti skaidres apie knygą,
-
rinkti geriausią, juokingiausią, nuobodžiausią, populiariausią ir kt. knygas,
-
rinkti moderniausią, kūrybiškiausią, niūriausią...
knygos viršelį,
-
organizuoti pasakų dienas,
-
vaikai labiausiai susidomės knyga, kurios negali pasiekti, turėti ar kuri yra „nerekomenduotina“.
Tėvų skaitymo įpročiai formuoja ir vaikų įpročius – jei neskaito tėvai, neskaito ir vaikai!