UŽSIENIO KALBŲ IR SOCIALINIŲ MOKSLŲ PROJEKTAS ,,LAIŠKAS ŽEMEI"
Balandžio 25 - 29 dienomis 5 - 8 klasėse vyko bendras užsienio kalbų ir socialinių mokslų projektas,,Laiškas Žemei", skirtas Žemės dienai.
Mokiniai atliko individualius ir grupėse kūrybinius bei tiriamuosius projektus: rašė laiškus Žemei su padėka ir atsiprašymu, ieškojo taršos problemų sprendimo būdų, analizavo eko sistemas, tyrinėjo ekologijos situacijas pasaulyje, konkrečiose šalyse ir miestuose, diskutuodami išsakė savo nuomonę ekologijos tema, remdamiesi asmenine patirtimi.
PRISIJUNGĖME PRIE APLINKOS ŠVARINIMO AKCIJOS ,,DAROM 2022"
Žmonės, kaip žinome nuo Herodoto laikų, būna civilizuoti ir barbarai. Civilizuotieji sąžiningai pripažįsta, kad Žemė turi teisę gyventi be šiukšlių. Jeigu mūsų siekiamybė – gyventi švarioje aplinkoje, šalia vieno šiukšlintojo turi atsistoti du, kurie jam prieštaraus. Juk nieko nedaryti yra didžiausia iš visų klaidų.
Balandžio 29 d. socialinės akcijos ,,DAROM 2022“ metu rinkom šiukšles, šlavėm, grėbėm, švarinom savo klases ir piešėme žalią Žemę.
Šiandien perfrazavom dvi poeto Manto Gimžausko eilutes: ,,ČIA NEGALIMA ŠIUKŠLINTI, NES ČIA MANO TĖVYNĖ“.
Balandžio 29 - oji – tarptautinė šokio diena
Tarptautinę šokių dieną Senamiesčio progimnazijos kiemą užliejo pradinių klasių mokinių šėlsmas. Visi džiaugėmės galėdami šokti dideliame būryje. Pavasario gaiva, gera nuotaika ir šokių judesiai sujungė visus: šokančius ir stebinčius.
Šokis yra menas. Jis toks universalus. Tai proto ir sielos būsena! Mes galime šokti, nes esame laimingi, arba šokame tam, kad taptume laimingi.
Tikime, kad savo šokiais pradžiuginome saulę, kuri švies ir šildys, kol viskas aplink sužaliuos ir sužydės.
Mažeikių Senamiesčio progimnazijos veiklų savaitė Graikijoje pagal „Erasmus+“ projektą „CLICK“
Š. m. balandžio 4 – 8 dienomis Graikijoje, Salonikuose, vyko penkių mokyklų partnerių – Lietuvos, Graikijos, Ispanijos, Rumunijos ir Turkijos – mokytojų ir mokinių vizitas pagal Erasmus+ KA229 mokyklų partnerysčių projektą „CLICK“ (Kultūrinės veiklos bendradarbiaujant). Projekto tikslai – plėsti bendrakultūrinės patirties ribas, gilinti užsienio kalbos žinias bei ugdyti tarpdalykines kompetencijas ir socialinius įgūdžius.
Graikijos koordinatoriai visus šiltai priėmė, tad vizito metu užmezgėme ne tik draugiškus ryšius su projekto dalyviais, bet ir pasisėmėme neįkainojamos patirties. Buvome ne tik supažindinti su Graikijos švietimo sistema, šalies kultūriniu ir istoriniu paveldu, bet ir įtraukti į kūrybinę veiklą. Dirbdami mišriose komandose pagal ,,gyvųjų paveikslų" metodą, mokiniai turėjo pavaizduoti graikų tautosakos kūrinių scenas bei patys sukurti savo pasakas ir jas pristatyti. Taip pat buvome įtraukti į kulinarinius užsiėmimus – mokėmės gaminti graikiškus patiekalus bei dalyvavome choreografinėje veikloje – šokome vieni kitų tautinius šokius.
Lankydami gausybę UNESCO saugomų objektų, susižavėję klausėmės Graikijos istorinės praeities pasakojimų. Neišdildomą įspūdį paliko įspūdinga Heptapyrgion tvirtovė ant akropolio, nuo kurio atsiveria kvapą gniaužiantys Salonikų miesto ir įlankos vaizdai. Maloniai nuteikė ne tik šiltas pavasario oras ekskursijų metu, bet ir jaukios, vingiuotos, akmenimis grįstos gatvelės su spalvingais namais. Taip pat pakerėjo didinga imperatoriaus Galerijaus triumfo arka bei puikiai išsilaikiusi Rotunda – jos architektūra, mozaikos ir freskos. Vizito Graikijoje metu aplankėme labai daug bažnyčių. Toliau gilinome savo istorines žinias Salonikų archeologijos muziejuje, kuris yra vienas didžiausių Graikijoje. Apsilankėme Balto bokšto muziejuje, tapusiame Salonikų miesto simboliu. Viešnagei einant į pabaigą, vykome į Vergina miestelyje esantį muziejų, kuris garsus Pilypo antrojo ir Aleksandro Makedoniečio ketvirtojo mauzoliejais. Veria miestelyje grožėjomės senu žydų kvartalu ir jo autentiška architektūra. Degustavome nacionalinius patiekalus ,,Agios Nikolaos" parko kavinėje, apsuptoje nuostabaus grožio šimtamečių medžių ir negalėjome atsistebėti, kokia dosni potyriais ir žiniomis mums visiems ši savaitė.
Erasmus+ projektinė veikla labai gerai atspindi garsaus profesoriaus Albert Janssens teiginį „Papasakok man – ir aš pamiršiu, parodyk man – ir aš prisiminsiu, įtrauk mane – ir aš suprasiu!“. Todėl labai gerai suprantame, kaip patyriminė veikla padeda mokiniui ir mokytojui pažinti save ir pasaulį. Mūsų mokykla nesustoja - ji toliau tęsia savo projektinę veiklą.
INICIATYVA ,,UŽAUGINK SAULĖGRĄŽĄ - RAMYBĘ, TAIKĄ SAVO ŠIRDYJE"
Didžiojo ketvirtadienio rytmetį pasitikome skambant ukrainietiškai muzikai, dovanojome saulėgrąžų daigelius - taikos simbolį, linkėdami vieni kitiems ramybės, meilės, džiaugsmo artėjančių Šv. Velykų proga.
Iniciatyvą organizavo tikybos mokytoja Irena Stančikienė ir psichologė Laima Radavičienė.